https://www.high-endrolex.com/32 AOPA Romania - "Negociere" tarife navigatie aeriana in zona terminala cu Romatsa

"Negociere" tarife navigatie aeriana in zona terminala cu Romatsa

"Negociere" tarife navigatie aeriana in zona terminala cu Romatsa

In urma unei sedinte de doua ore care a avut loc la sediul Romatsa, in data de 3 noiembrie 2016, ne-a fost prezentata noua structura de tarife de navigatie aeriana in zona terminala atat pentru zborurile VFR cat si pentru zborurile IFR. In cursul acestei sedinte tuturor participantilor li s-a lasat impresia ca este o negociere si nu o prezentare a noilor tarife. Ca urmarea a acesti simulari de dialog AOPA Romania a transmis o propunere constructiva care tinea cont de interesele ambelor parti doar ca sa aflam ca decizia fusese deja luata. Regretam ca ROMATSA nu a avut dorinta sa negocieze real mai ales ca propunerea AOPA Romania era una rezonabila, de compromis. 
Propunerea AOPA Romania:
"
Către: Domnul Adrian Petrescu
Ref: Tarife de navigație aeriană în zonă terminală
 
Stimate domn Petrescu,
 
Am luat la cunoștință motivele prezentate în ședința de informare din data de 3.Noimebrie.2016 prin care justificați necesitatea creșterii graduale a tarifelor începând cu anul 2017. Prin prezenta vă rugăm să analizați propunerea Asociației AOPA România referitoarea la stabilirea nivelului tarifelor de navigație aeriană în zona termminală pentru aeronave având MTOM de până în 10 tone.
Studiind documentul în care anunțați noile tarife am remarcat faptul că aviația generală este într-un mod nejustificat cea mai defavorizată din punct de vedere al tarifelor propuse. În mod concret o aeronavă VFR de pâna într-o tonă plătește în mod real 12 Euro+TVA/tona în timp ce o aeronavă de 10 tone plătește doar 2,5 Euro+TVA/tona. Soluția cea mai simplă ar fi ca aceast tarif sa fie susținut de Ministerul Transporturilor ca un mic gest de încurajare a aviației generale din România. Până ce această soluție va intra în atenția leguitorului vă propunem următoarea soluție de compromis: acceptăm creșterea bazei de calcul a tarifului de navigație aeriană în cuantumul și cu frecvența propusă de ROMATSA dar solicităm eliminare tarifului paușal pentru aeronavele până în 10 tone. Astfel să se facă tarifarea la tonă incepând de la minimul de 1 tonă.
Suplimentar vă informăm că din practică de pe teren calcularea TANC prin conversia la cursul valutar zilnic pune multe probleme atât controlorilor din turnuri cât și piloților atunci când se pune problema plății efective și obținerii restului monetar. Propunem stabilirea unui tarif inclusiv TVA în RON rotunjit la unitatăți monetare curente (ex 5 RON) astfel încât să faciliteze plata și primirea eventualului restul în mod operativ. În mod concret, conform propunerii noastre o aeronavă VFR ar trebui sa plătească pe tonă în 2017 suma de 3,25Euro+ TVA adică 3,87 Euro. În lei ar însemna 17.47 RON la cursul de astăzi. Un tarif de 15 Ron pe tona VFR pentru aeronave pâna în 10 tone ar reprezenta un compromis bun ținând seama de timpul consumat de angajații ROMATSA să găsească și să înapoieze restul. Cursul valutar a fost și se prognozează a fi stabil și în urmatorii ani așa că ROMATSA nu va pierde bani în urma stabilirii unui tarif fix în RON, per tonă pentru aeronave de aviație generală.
 
În așteptarea răspunsului Dumneavostră favorabil
 
Cu stimă,
Andrei Zincenco                                       Bucuresti, 2016/11/25
Presedinte
"

Si raspunsul primit pe email
"
Stimate Domnule Zincenco,
 
Multumim pentru scrisoarea dvs. transmisă prin e-mail.
.....
In ceea ce priveste propunerile efectuate, vă comunicăm următoarele:
Palierele de 2 și respectiv 10 tone reflecta plata minmală a unor costuri fixe ale serviciilor de navigație aeriană. Asa dupa cum cunoasteti, utilizarea factorului de greutate pentru tarifare reflecta abilitatea utilizatorilor de a plati. Este foarte clar faptul că, în sistemul utilizat de ROMATSA, aeronavele usoare sunt favorizate din punct de vedere al tarifarii fata de aeronavele mai grele, desi serviciile prestate sunt identice. Avand in vedere numarul mare al zborurilor cu avioane usoare, reducerea suplimentara pentru aceste zboruri ar face necesara majorarea corespunzatoare pentru celelalte categorii de zboruri.
În ceea ce privește tarifarea in moneda natională aceasta va putea fi avuta in vedere pentru intreg sistemul de tarifare, nu numai pentru anumite categorii de zboruri. 
 
Cu stima,
Adrian Petrescu
"
 

Lasa un comentariu

9 + 4 =

https://www.high-endrolex.com/32 https://www.high-endrolex.com/32