Avionul romanesc 'SWAN' isi face debutul la AERO 2015. Primele imagini oficiale.
Avionul romanesc 'SWAN' isi face debutul la AERO 2015. Primele imagini oficiale.
AOPA Romania are onoarea sa faca publice primele imagini de la lansarea oficiala a unui avion conceput si produs in intregime in Romania anului 2015. Suntem bucurosi ca in tara noastra inca exista idealisti care fac eforturi de a concepe si produce avioane si foarte mandri de faptul ca cel care a proiectat integral aeronava si s-a implica personal in procesul de fabricatie alaturi de echipa de productie este membru AOPA Romania. Locul premierei este la una din cele mai prestigioase expozitii de aviatie generala din Europa, AERO 2015, ce are loc in perioada 15-18 aprilie in localitatea Friedrichshafen, Germania.
SWAN este un avion surprinzator find mai usor decat un ... avion ultrausor. Conceput din start sa respecte regulile Part103 din SUA si microlight SSDR din Marea Britanie, SWAN este un avion monoloc care cantareste gol 115 kg. Aceste reguli dau voie proprietarului sa zboare fara sa detina licenta de pilot (!!!) si fara a avea avionul inmatriculat la Autoritate dar impun si restrictii cum ar fi un rezervor de combustibil de maxim 25 de litri si o viteza maxima in zborul orizontal de 100 km/h.
Desi este (cu mult) mai usor decat o motocicleta, SWAN nu a facut compromis la dimensiunea cabinei. Cu 75 de centimetri latime cabina lui este mai lata proportional - de la un loc la doua locuri cote-a-cote - decat cea mai lata cabina de ultrausor. Suprafata vitrata mai mult decat generoasa combinata cu niste stalpi laterali subtiri ofera o vizibilitate fantastica pilotului fapt confirmat de catre toti cei care s-au asazat in el inainte de a fi expediat catre Germania.
Un avion asa de usor la dimensiuni atat de generoase a fost posibil numai datorita folosirii tehnologiilor materialelor compozite si ingeniozitatii proiectantului. Tractiunea va fi asigurata de un motor care dezvolta doar 30 de cai putere.
In premiera primele imagini cu avionul SWAN proiectat si produs de domnul Radu Berceanu!
Deoarece SWAN se demonteaza foarte usor, la pachet se asigura si o remorca special conceputa pentru transportul sau.
Puteti vedea avionul si discuta cu domnul Berceanu si echipa dansului in Hala B4 la standul 211 pe toata durata expozitiei.
Ii asteptam pe toti sa se intoarca acasa si sa prezentam imagini cu zborul avionului "Swan".
Felicitari!
PS. Merita sa ne amintim cu acceasi mandrie si de domnul Dragos Stoicescu - membru fondator AOPA Romania - care a proiectat si realizat in Romania avioanele Condor si Falcon. Ce imagine va fi cand vor zbura toate trei in formatie. Abia asteptam.
Comentarii
Gigi
Feleicitari pentru proiect, ceva detalii despre pret?
Dragos
Intrebare: Ce autonomie de zbor are? Ma refer la numar de kilometri parcursi fara realimentare. Sigur, o medie.
gelu
Depinde de consum. La un consum ULF de aproximativ 10l la suta, avionul ar dispune de un range de 250 de km tinand cont de restrictia de 25 de litri a rezervorului. O autonomie suficienta pentru acest tip de avion unde pretul ar putea fi un factor mai important. Asteptam vesti.
Ciprian Starceanu
Buna ziua, sa inteleg ca avionul este monoloc? Care ar fi estimativ un pret de pornire
Dimitriu Florin Mircea
Autonomia si pretul la care ar putea ajunge !!!!! In rest...e un vis !!!!
Sorin
Pe capital_ro au aparut detalii extinse ;)) : Contactat de Capital, Radu Berceanu a afirmat, însă, că rezervorul poate avea o capacitate de 50 de litri, iar viteza maximă este de 140 km/h. "L-am proiectat pe hârtie, cu mâna mea. Avionul consumă 6-7 litri pe oră, astfel că, având rezervorul plin, poate zbura pe o distanţă de 900-1.000 de kilometri. Preţul este de 24.730 de euro. Chiar acum sunt la expoziţia de la Friedrichshafen. La standurile vecine, aeronave din aceeaşi categorie costă 120.000-140.000 de euro", a mai spus Berceanu.
Dragos Ghe.
cat costa, ce greutate max.pilot,
Dorin Ivascu
Ma bucur ca exista, in sfarsit ,un producator roman de avioane . Am vazut in alte tari aproape in orice hangar cate un grup de entuziasti care construiau un avionas cu cate un mic element de originalitate . De aici incepe profesionalismul . Succes in continuare !!
Cristian Udescu
No Comment! FELICITARI si la mai multe!!!
tex
Imi e foarte greu sa cred ca nu e nevoie de licenta pt a zbura aeronava...
Georges Craioveanu
Mai sus,Mai repede,Mai departe,de cat toti- europenii - cu aceasta aero-bijuterie romaneasca.Va asteptam,D-le ing.aviatie Radu Berceanu in mijlocul noilor si tineri ing.av.,din INCAS,cu tot cu Rulota-Avion,cand va intoarceti cu succes de la "AERO-2015"
Adrain
Frumos! cu mare bucurie constatam ca renasc marii modelisti; N-am gasit deocamdata prea multe detalli dar din imagini ma gandesc ca e monoloc iar motorul Simonini? Bafta si succesuri mai departe!
Oltean pur sange!
Bravos, Bercene, ai trecut de la avioane de jucarie, la unul care zboara cu om la bord!!! Te asteptam cu ceva mai mare : 2-4 locuri...
Dan Munteanu
Felicitari D nlui Radu Berceanusi echipei!astept detalii !(pret, cand intra n productie, etc) :)
opinia timisoarei
Pare a fi un proiect interesant, din categoria aerotaxi ...! Bravoo, dar cred ca domnul Berceanu ca absolvent al facultati de Aerospatiale din Bucuresti, ar fi putut face mult mai mult pe timpul mandatelor de ministru, astfel incat ca Romania sa aiba ceva mai multa industrie aerronautica, dar incorsetarea politica si-a arata rezultatele...!!
miron mihai
romania dabrica avioane de mari dimensiuni ca de exemplu ROM-BAC DE CE NU SE MAI FABRICA ??