https://www.high-endrolex.com/32 Cererea pentru scutirea de plata TANC pentru aviatia generala

Cererea AOPA Romania pentru eliminarea TANC pentru aviatia generala

Cererea AOPA Romania pentru eliminarea TANC pentru aviatia generala

Pentru ca in ultima vreme am primit de diverse persoane, membri si non membri, intrebari despre actiunile concrete intreprinse de AOPA Romania pentru eliminarea tarifului de navigatie aeriana terminala (TANC) punem la dispozitiea publicului atat ultima adresa adresata Ministerului Transporturilor cat si raspunsul primit de la acestia.
Dupa succesul inregistrat in 2014 cand in urma adreselor AOPA Romania Ministerul Transporturilor a emis un OMT prin care aviatia generala era scutita timp de un an de plata TANC (vezi aici cererea depusa de AOPA Romania si propunerea de amendament la OMT dupa ce a fost publicat pe site-ul MT ) in anul 2015 nu am mai reusit sa convingem autoritatile statului Roman sa se implice activ in sustinerea dezvoltarii aviatiei generale. Continuam activ sa urmarim acest subiect, este pomenit de fiecare data cand de fata sunt reprezentantii MT. Volatilitatea politica face ca sa nu putem continua un dialog cu un Secretarul de Stat responsabil de aviatia generala in MT mai mult de o intalnire ceea ce ingreuneaza atingerea acestui obiectiv.

Textul documentului depus:
"
Către: Domnul Ministru al Transporturilor Iulian Matache
Domnul Mihail Ionescu - Director Direcție
 
Stimate Domnule Ministru,
Stimate Domule Director
 
Prin prezenta “AOPA România”, înregistrată cu numărul 19218/299/2006 în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor Sector 1, CIF 19006438/2006, cu sediul în Intr. Grigore Alexandrescu nr. 10, 010628 București, având contul RO36 RNCB 0086 1259 6392 0001 deschis la BCR Grivița, tel/fax 021/22.22.55.4, email info@aopa.ro, afiliată din anul 2006 la IAOPA (International Council of Aircraft Owners and Pilot Associations),
 
în calitate de partener de dialog la discuţiile privitoare la modificarea codului aerian vă face cunoscut punctul de vedere referitoare la urmatoarea problemă:
 
Insistăm şi în formă scrisă şi vom continua să susţinem şi în cadrul şedinţelor de discuţii pentru introducerea scutirii zborurilor VFR şi zborurilor şcoală de la plata tariful de navigaţie aeriana terminală. Vă reamintim ca AOPA România a fost Asociaţia care a depus pe data de 4.07.2014 la Ministerul Transporturilor o cerere de scutire de taxe pentru navigatia aeriană terminală aferente aeroporturilor certificate deschise utilizării publice a următoarelor categorii de aeronave:
- aeronave civile cu masa maximă autorizată la decolare mai mică de 2.000 kg;
- avioane civile cu masa maximă autorizată la decolare mai mică de 5.700 kg atunci când execută zboruri şcoală.
Cererea a fost inregistrata la registratura MT cu numarul 27612/4.07.2014 și în scurt timp a fost emis un Ordin de Ministru care a scutit de la plata tarifului de navigație aeriană terminală toate zborurile VFR sub 2 tone și toate zborurile școală.
 
Din toate punctele de vedere această măsură este benefică pentru dezvoltarea aviaţiei generale in Romania. Împovărarea cu taxe aplicate aviaţiei generale nu are decât efecte adverse. Câteva motive în favoarea demersului AOPA România:
  1. Costurile suplimentare nu au făcut decât ca piloţii particulari să reducă numărul de ore de zbor cea ce are  ca efect creşterea riscului de accidente aeriene,
  2. Costurile de antrenare a unui pilot cresc şi se tranferă direct in preţul cursurilor de zbor scăzănd atractivitatea de a deveni pilot pentru tineri, asta în condiţiile în care asistăm la o creştere periculoasă a vârstei medii a piloţilor activi.
  3. Valoarea colectată este nesemnificativă raportată la nivelul taxelor de navigaţie pe rută.
  4. În urma unei analize cerute de către AOPA România celorlalte filiale AOPA din Europa am aflat ca suntem una din puţinele ţări europene care taxează traficul VFR, inclusiv cel sub 2 tone metrice.
 
Susținerea aviației generale necesită resurse bugetare minime care vor aduce rezultate mari într-un timp scurt.
Vă rugăm insistent sa faceți acest gest politic și să investiți în dezvoltarea aviației generale din România.
 
În așteptarea răspunsului Dumneavoastră favorabil,
 
Cu deosebita stimă,
Andrei Zincenco                                                                                             București
Președinte AOPA România                                                                           2015.08.17
 
 
Câteva informații despre Asociația AOPA România:
AOPA România este o organizaţie non profit, fondată în anul 2006 de către piloţi şi proprietari de aeronave.
Scopurile AOPA România sunt să reprezinte interesele membrilor săi şi să promoveze interesele aviaţiei generale, să contribuie la creşterea siguranţei zborului, să prevină restricţiile inutile și taxarea exagerată aplicate aviaţiei generale. AOPA România este până în prezent cea mai activă si mai mare asociaţie națională de profil în apărarea drepturilor şi libertaţilor de zbor pentru aviația generală.
Încă de la înfiinţare AOPA România este membră activă cu drepturi depline în IAOPA – International Council of Aircraft Owners and Pilots Associations. La nivelul Uniunii Europene sunt peste 23,000 membri înscrişi in asociaţiile naţionale făcînd astfel ca IAOPA sa fie un partener semnificativ de discuţii al EASA.
Cu peste 400.000 de membri, adică două treimi din piloţii Statelor Unite, AOPA US(Aircraft Owners and Pilots Association) este cea mai mare şi mai influentă asociaţie a piloţilor şi proprietarilor de aeronave din lume.

"
Originalul trimis catre MT este AICI

Raspunsul Ministerului Transporturilor poate fi citit mai jos. Trebuie mentionat ca este prima oara cand am primit un raspuns oficial pe aceasta tema.
 

Lasa un comentariu

6 + 2 =

https://www.high-endrolex.com/32 https://www.high-endrolex.com/32