Propunerea de amendament AOPA Romania referitoare la taxa TANC
Propunerea de amendament AOPA Romania referitoare la taxa TANC
Pe data de 22.07.2014 Asociatia AOPA Romania a depus un amendament la Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor privind aprobarea scutirii de la plata tarifelor pentru servicii de navigaţie aeriană terminală a unor categorii de aeronave civile publicat pe data de 16.07.2014 pe pagina de Internet a Ministerului Transporturilor. Cererea noasta a fost inregistrata cu numarul 30496/22.07
Textul integral al cererii este mai jos:
"
Către: Direcţia Comunicare şi Relaţia cu Sindicatele
Prin prezenta “AOPA România” - Asociația Piloților și Proprietarilor de Aeronave, înregistrată cu numărul 19218/299/2006 în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor Sector 1, CIF 19006438/2006, cu sediul în Intr. Grigore Alexandrescu nr. 10, 010628 București, având contul RO36 RNCB 0086 1259 6392 0001 deschis la BCR sucursala Grivița, telefon/fax 021/22.22.55.4, email info@aopa.ro, afiliată din anul 2006 la IAOPA (International Council of Aircraft Owners and Pilot Associations),
propune următorul amendament la Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor privind aprobarea scutirii de la plata tarifelor pentru servicii de navigaţie aeriană terminală a unor categorii de aeronave civile publicat pe data de 16.07.2014 pe pagina de Internet a Ministerului Transporturilor.
Art1. (3) Scutirea prevăzută la alin. (1) nu se aplică în cazul Aeroportului Internaţional Henry Coandă.
Motivaţie: Prin includerea aeroporturilor Henry Condă şi Aurel Vlaicu la plata tarifelor pentru servicii de navigaţie aeriană terminală pentru aeronave civile cu masă maximă la decolare mai mică de 2000kg şi pentru zborurile şcoală cu aeronave cu masă maximă la decolare mai mică de 5600 kg nu mai rămâne niciun aeroport în zona Municipiului Bucureşti care sa susţină activitaţile de aviaţie generală pe care prezentul ordin doreşte să le încurajeze.
Amendamentul propus de către Asociaţia AOPA România ia in considerare valorile ridicate de trafic de pe Aeroportul Internaţional Henry Coandă, cel mai aglomerat din ţară, şi consideră justificată excluderea acestuia de la scutirea de plata a tarifelor pentru serviciile de navigaţie aeriană terminală. În schimb scutirea de plata a tarifelor pentru serviciile de navigaţie aeriană terminală pentru Aeroportul Aurel Vlaicu va avea un efect benefic atât prin creşterea mişcărilor pe aeroport cât şi prin încurajarea activitaţilor de aviaţie generală. Un alt efect benefic va fi creşterea siguranţei zborului prin încurajarea operatorilor de aeronave mici să respecte regulile de zbor, în special cele referitoare la planificarea zborurilor, în cea mai aglomerată parte a spaţiului aerian naţional (TMA Bucureşti).
Anexăm la prezenta şi formularul tip de transmitere de amendamente cerut de catre Ministerul Transporturilor.
Câteva cuvinte despre Asociația noastră:
Cu peste 400.000 de membri, AOPA (Aircraft Owners and Pilots Association) este cea mai mare şi mai influentă asociaţie a piloţilor şi proprietarilor de aeronave din lume. La aceştia se adaugă peste 23.000 de membri în Europa, reprezentaţi la nivelul Uniunii Europene de IAOPA (International Council of Aircraft Owners and Pilots Association) organism în care AOPA România este membră cu drepturi depline încă din anul 2006.
Scopurile AOPA România sunt să contribuie la creşterea siguranţei zborului, să prevină restricţiile inutile și taxarea exagerată aplicate aviaţiei generale, să reprezinte interesele membrilor săi şi să promoveze interesele aviaţiei generale.
AOPA România este până în prezent cea mai activă și mai mare asociaţie natională de profil în apărarea drepturilor şi libertaţilor de zbor pentru aviația generală.
În așteptarea răspunsului Dumneavoastră favorabil,
Cu deosebita stimă,
Andrei Zincenco București
Vicepreședinte AOPA România 2014.07.22
"
Comentarii
Dorin Ivascu
Andrei Am vazut ultima versiune a ordinului MT pe site www.mt.ro si nu spune ca nu se aplica pe Baneasa sau pe Otopeni . Mie mi-s-a parut ok variant de pe site ( transparenta decizionala )
Andrei Zincenco
Formularea de pe site excludea aeroporturile care fac obiectul prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.794/2006 al Comisiei din 6 decembrie 2006 de stabilire a unei scheme comune de tarifare pentru serviciile de navigaţie aeriană, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv al prevederilor Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 391/2013 de stabilire a unei scheme comune de tarifare pentru serviciile de navigație aeriană, incepând cu 1 ianuarie 2015 :) Noi ne-am incurcat in hatisul reglementarilor EU asa ca am propus ca in afara de Henri Coanda sa fie scutita de plata TANC toate celelate aeroporturile :) :) Ca sa fie treaba clara pentru toata lumea :) :)